Vanliga frågor

Vilka filformat ska jag använda när jag skickar material?
  • Transkribering: Vi har möjlighet att ta emot transkriberingsmaterial i alla ljud- och video format.
  • Undertextning: Vi har möjlighet att ta emot undertextningmaterial i alla video format.
  • Korrekturläsning: Det bästa resultatet uppnås när du skickar ditt material till oss i Word-format. Vi har också möjlighet att ta emot andra textformat, men i dessa fall bör du alltid kolla med oss i förväg.
Hur skickar jag mina filer till er?
Vad har ni för leveranstider?
  • Transkribering: Vi kan göra färdigt transkriberingar mycket snabbt. Exempelvis kan vi transkribera 10 timmars material på endast 3 dagar från det att vi tagit emot materialet. Du får tillbaka det färdiga materialet senast den dag som angivits på offerten. Om du behöver materialet ännu tidigare kan vi komma överens om en tidigare deadline.
  • Undertextning: Exempelvis kan vi göra undertexter på en video som är 1 timme lång på endast 3 dagar från det att vi tagit emot materialet. Om du behöver materialet ännu tidigare kan vi komma överens om en tidigare deadline.
  • Korrekturläsning: Leveranstiderna varierar beroende på textens längd och ämne och om texten kräver innehållsredigering (avtalas separat). Du får tillbaka det färdiga materialet senast den dag som anges på offerten. Om du behöver materialet ännu tidigare kan vi komma överens om en kortare deadline.
Hur mycket kostar er tjänst?
Våra priser finns angivna i vår prislista. När du ber oss om en offert ger vi dig ett exakt pris för din beställning.
Finns det möjlighet att diskutera priset?
Om projektet är mera omfattande än vanligt kan vi erbjuda en mängdrabatt. Om du vill veta mera så be oss om en offert.
När kommer ni att fakturera min beställning?
Vi skickar fakturor för slutförda arbeten inom några dagar efter att de slutförts. Vid mer omfattande projekt använder vi månadsfakturering som baseras på hur arbetet fortgår.
Kan jag betala i förskott för kommande transkriberingar / undertexter / korrekturläsningar?
Om du önskar kan vi sälja så kallade ”förskottskrediter” som du kan använda som du önskar med ett flexibelt schema då fakturan är betald. Informera oss om du önskar köpa dessa krediter när du ber oss om en offert
Hur kan jag betala min faktura?
Betalning görs via e-faktura (företagskunder) eller via din internetbank baserat på en faktura skickad till dig med e-post eller post.
Hur lång är betalningstiden?
I regel är betalningstiden för våra fakturor 14 dagar.
Hur får jag det avslutade arbetet?
Vi skickar det färdiga materialet till dig enligt en tidsplan som vi kommer överens om separat.
Tog ni emot de filer jag skickade in för transkribering?
När du väl har skickat in dina ljudfiler via formuläret på spokencompany.se/material kommer du vidare till en bekräftelsesida som listar alla filer vi tagit emot. Om du är osäker på om filerna gått fram, vänligen skicka ett mail till oss (info@spokencompany.se)  eller ring oss på +358 50 339 2407) så ser vi till att  vi tar emot allt.
Hur länge kommer länkarna till slutförda arbeten som skickats till mig via e-post att fungera?
För informationssäkerhetsändamål är länkarna vi skickar giltiga i 10 dagar räknat från mottagandet av e-postmeddelandet. Om länkarna har utgått, vänligen kontakta oss (info@spokencompany.se / +358 50 339 2407).
Kan jag vara säker på att informationen och innehållet i det jag skickar till er förblir konfidentiellt?
Informationssäkerhet och sekretess är av största vikt för oss. Alla våra anställda ansluter sig till ett åtagande om sekretess och vi beskriver även allt avseende sekretess detaljerat i avtalsvillkoren i er beställning. Filer överförs med hjälp av skyddade SSL-anslutningar och vår tjänst är alltid skyddad med aktuella metoder.
Vilka är era avtalsvillkor?
Våra uppdaterade avtalsvillkor kan du läsa här.
Vad innebär er 100 % nöjdhetsgaranti?
Nöjda kunder betyder allt för oss. Om du inte är nöjd med kvaliteten på vårt arbete, och vi inte har kunnat förbättra kvaliteten inom en runda korrigeringar, så behöver du inte betala oss någonting för vår tjänst.
Vilka är era kunder?
Våra kunder inkluderar universitetsforskare, advokatbyråer, forskningsföretag, företag och privatpersoner. Vi har möjlighet att betjäna alla våra kundgrupper enligt deras specifika behov. För mer information om våra kunder, se vår kundsida.
Hur kontaktar jag er?
Det snabbaste sättet att komma i kontakt med oss är att skicka ett mail till info@spokencompany.se eller ringa oss på +358 50 339 2407. Vi svarar snabbt under kontorstid på veckodagar.

Kontakta oss om du har några frågor!

Privacy

Copyright 2020 – Spoken